top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תyael idan

מהן התמות בתוך המודל בגוף אני מבריאה ומדוע הן משמעותיות?

עודכן: 20 בפבר׳ 2023

בתוך הקבוצות של בגוף אני מבריאה ישנו פרוטוקול של נושאים--תמות סביבן בנוי האימון. לאחר האימון, במעבר לשיחה המעבדת את המפגש עם הגוף אנחנו מזמינות את המשתתפות לספר איך היה המפגש עם הגוף (לאור הטראומה) מתוך התמה--הנושא בו התמקדנו באימון.


תמיד חשבתי על התמות כחשובות בארגון ובהידוק של הסטינג הטיפולי. בהמשך עם ניסיון השנים הבנתי שהתמות מייצרות מרחב מסקרן בו עולים תכנים דומים בקבוצות השונות, כאלו הגוף מדבר תכנים דומים בהתאמה לאזורי הגוף. לאחרונה, מתוך ניסיון לדייק לעצמי עוד את עוצמתו של אימון מתוך תמות, (אותן אנו מציגות לקבוצה הטיפולית לפני תחילת האימון) הבנתי שלמעשה התמה מעצימה את המיקוד התודעתי או אם אשתמש בניסוח של פטנג'לי 'מרתקת את התודעה למקום'. בשעה שאנו מגדירות את האימון (למשל) כסובב סביב כפות הרגליים, אנחנו ממקדות את התודעה בכפות הרגליים. כמובן שגם ההנחיה בשיעור תומכת ומזכירה את ההתמקדות הזו. היכולת 'למקד את התודעה במקום' רבת עוצמה ומבטאת את תחילתו של המסע החותר להגבלת תנודות התודעה- הגדרתה הראשונה של היוגה.


Yael Itzhak Edan with closed eyes

עבור נשים שעברו פגיעה מינית המתמודדות עם פוסט טראומה, היכולת להצליח לרתק את התודעה למקום משמעותית במיוחד מכיוון שהיכולת הזו מבטאת שליטה שאבדה בתוך הפגיעה עצמה. ניתן כמובן לטעון שגם הנחיה קשובה שאינה סובבת תמה כזו או אחרת מייצרת את אותה מהות ויש בכך הרבה אמת, אולם בתוך מרחב מורכב יותר יש טעם ביצירת סטינג מוחזק ומוגדר יותר ככלי מסייע. יתרה מזאת, התמה--הנושא, משמעותית אף יותר מכך- כשאנחנו בוחרות להשתתף בעבודה המשלבת אימון רגיש לטראומה ושיחה, אנחנו מזמינות את עצמנו למפגש עם הטראומה דרך הגוף. התמה מייצרת כוונה מדויקת. כשאני מתאמנת סביב כפות רגליים, כלומר ממוקדת את התודעה בכפות הרגליים, אני מאפשרת מפגש עם כפות הרגליים בהקשר של הטראומה ובעיקר את הביטוי שלה ביום יום העכשוי שלי. סוג כזה של עבודה המבטא מיקוד תודעה וכוונה, בא לידי ביטוי בזכרונות קונקרטים העולים מתוך התמה או בחיבור של התמה הגופנית להווה שלי היום והאופן בו הגוף מדבר את הטראומה שנים אחרי התרחשותה. התמות מבטאות מיקוד תודעה וכוונה המאפשר לגוף לדבר ולתודעה לעבד את האינפורמציה למילים ורגשות השלובות מתוך מרקם החיים היומיומי.

לאחרונה העברתי בשתי הזדמנויות שונות, שני אימונים זהים לגמרי, כשבכל פעם התמה היתה שונה תכלית שינוי. היה מרתק לראות בפועל כיצד התמה מייצרת מפגש שונה לגמרי עם הגוף ומה שעולה מתוכו.




17 צפיות0 תגובות
bottom of page